Debrecen új, spanyol villamosainak első példánya (az 511-es számú) 2013. május 20-án este érkezett meg a cívisvárosba. Fotók: © Vass Attila Tamás / Debreceni Képeslapok
Az üzemszerű közlekedés pedig a következő évben vette kezdetét.
![]() |
Fényvillamosként. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
Nem volt könnyű szülés a beruházás, és ezt az is jól példázza, hogy a 2008 decemberi bejelentést követően 2014. február 26-án sikerült megtartani az avatási ünnepséget.
A 2014. február 26-i átadáson. Fotók: © Debreceni Képeslapok |
Az 511-es a Péterfián. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
A város két pályáján azóta 18 CAF jármű futott, amik 32,5 méter hosszúak, 2,65 méter szélesek, és 222 férőhelyesek (melyek közül 48 az ülőhely).
![]() |
1, 2, 1, 2... Fotó: © Debreceni Képeslapok |
Ezzel szemben a még szintén forgalomban lévő – kék alapszínű – Ganz Hunsletek (amikből 11 van a városban és a világon is) csak 21,7 méter hosszúak, 2,5 méter szélesek, és 163 férőhelyesek (amelyek közül 28 az ülőhely).
![]() |
Ganz Hunslet a CAF előtt. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
A CAF villamosok üzembe állítása miatt a DKV Debreceni Közlekedési Vállalat megszüntette többek között a 31-es autóbuszjáratait is, melyek útvonala majdnem egybeesett a kettes villamosokéval. Emellett kivonta a forgalomból a Bengáli villamosokat is, amik immár nosztalgialátványosságként szerepelnek a repertoárban. (Másik gyűjteményünkben a villamosközlekedés fénykorát mutatjuk be.)
![]() |
Bengával a csarnokban. Fotók: © Debreceni Képeslapok |
A CAF villamosok 2014 májusa óta a Nagyerdőben is járnak, tehát az egyes vonalon is közlekednek. (Korábban ott csak a tesztelések során lehetett találkozni velük, amíg nem készült el az új pálya.)
![]() |
Nosztalgiatujával a Péterfián. Fotók: © Debreceni Képeslapok |
Menetrend szerinti működésüknek az is érdekessége, hogy az adventi és karácsonyi időszakban közülük is fényvillamosként közlekedtet egyet a DKV.
A Ganz és a CAF „partyvillamosok” hamar népszerűek lettek, hiszen a látványuk valóban fokozza a különleges hangulatot a fényfüzéres, ünnepi debreceni éjszakában. (Képeslap-kollekciónkban további masinákról is találhatók remek fotók.)
Kapcsolódó összeállításaink sok régi képpel:
- 140 éves a debreceni tömegközlekedés
- A gőzmozdonyos cívisváros
- A villamosközlekedés aranykora
- Az utolsó Bengáli
- A 4-es villamos
- Az 5-ös villamos
- A 6-os villamos
- 30 éve trolival
- A fénytroli
- A Mikulás-Bengáli
- A közlekedéstörténeti emlékszoba
- A mozdonyok és vonatozás szerelmese
- Futurisztikus szupervonatok a Nagyállomáson
Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják a Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése