Debrecenben több víztorony is található, melyek közül a legfiatalabbak közé tartozik az ondódi hidroglóbusz és a Dobozi-lakótelepi víztorony is. Fotók: © Vass Attila Tamás / Debreceni Képeslapok
![]() |
A jellegzetes kéményekkel. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
A sorban a püspöki palota víztornya (1913), valamint a Nagyerdei Víztorony (1912) következik. Van azonban egy náluk is idősebb víztorony, mégpedig a járműjavító (vagongyár) víztornya, hiszen azt már 1896-ban üzembe helyezték. A telep története idelátogatva ismerhető meg sok régi képpel.
![]() |
A lombok közül. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
A különleges formájú ipari műemléket 2025. július 23-án látogattuk meg. S mint a képeken is látszik, a közelében két megmagasított kémény is mered az égbe. Ezek ma már ugyanolyan jellegzetességei a vagongyárnak, mint a kultúrház vagy a félig lebontott kis vasúti híd.
![]() |
A kis csonka felüljáró. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
Kapcsolódó összeállításaink:
- A Dobozikert és -lakótelep
- A Sóház városrész
- A Falóger városrész
- A Műhelytelep
- A vagongyár és járműjavító
- Amikor még sorompó volt a Faraktár utcán
- A Zsuzsi-kisvasút
- A Kolónia utca
- A vasutas művház
- A Don-kanyar
- A Faraktár utcai református templom
- A nyilas-telepi vasúti megálló
- A nyilas-telepi iskola
- A Faraktár utcai illegális vasúti átjárók
- Régi szép villák a Faraktár utca mellett
- Retro relikviák a vasutas művelődési háznál
- A Késmárk utcai aranykupolás lakópark
- A Faraktár utca megmaradt szép villái
- Beépítik a Zsuzsi úttörővasút régi állomásterületét
- Borzalmas állapotban a Faraktár utcai híd
- Kádár-kockák Debrecenben
- Az utolsó debreceni klasszikus trafikbódé
Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják a Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése