Debrecen egyik legextrémebb építménye az Ispotály városrész mellett, a Déli soron állt. Ez olyan felüljáró volt, ami egy épület harmadik emeletéből nyúlt ki, átívelt a Nagyállomás sínjein, majd pedig a távoli túlsó végén a teher-, illetve rendező pályaudvarra lehetett lejutni (és vissza). A 2024. április 7-i ottjártunkkor döbbenten tapasztaltuk, hogy a szerkezet eltűnt, ugyanis a hidat 2–3 héttel azelőtt lebontották. Most viszont új fejlemények vannak! Fotók: © Vass Attila Tamás / Debreceni Képeslapok
![]() |
Az új híd az állomás felől. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
A minap örömmel olvastuk a sajtóhírt, amely szerint a Déli sort a 2025. február 22. 20 óra és február 23. 4 óra közötti időre teljes szélességében lezárják, éspedig gyaloghíd építése érdekében. Ebből már sejthető volt, hogy érkezik az új Indiana Jones-híd. És így is történt, hiszen a február 26. délutáni ottjártunkkor már állt a híd, illetve annak nagy része. A mostani cikkünk első három fotóját ekkor készítettük.
![]() |
2025. február 26-án. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
Magáról az objektumról annyit érdemes tudni, hogy a ház, amiből a Déli sor felett kijön a híd, eredetileg szociális és öltözőépületként funkcionált. A MÁV dolgozóinak készült 1970-ben, ahogy a felüljáró is. A híd tette/teszi lehetővé a munkások közlekedését onnan a műhelyekhez és vissza – tájékoztatott anno a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. A vékony oszlopokon álló híd nyílása csaknem 108 méter volt; a magassága az épületnél 12,3 méter, a vágányok felett pedig 7,9 méter. A vasúti dolgozók ott jártak át dolgozni, az épületben voltak az öltözők, és ott mentek át a munkahelyükre dolgozni a mozdonyvezetők, krampácsolók, kocsivizsgálók és szerelők, akik javítják ott a vonatokat. Minden bizonnyal így lesz ez az új híddal is, ami egyébként a régi híddal megközelítőleg azonos méretű. És persze az se kizárt, hogy a régit építették vissza, már felújítva.
Ilyen volt alulról a régi. Fotó: © Debreceni Képeslapok |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése