Keresés ebben a blogban

2023. július 2., vasárnap

Immár „Tower” magasodik az Egyetem Kávéház helyén

Debrecenben 1968. november 2-án nyílt meg az Egyetem Kávéház a Tanácsköztársaság útja és a Gyöngyösi utca sarkán álló négyemeletes sorház melletti földszintes-teraszos épületben, ami az akkori Március 21. térre nézett. Az alábbi friss fotónkon azt mutatjuk meg, hogy mi van most a lebontott létesítmény helyén, majd pedig a kávéház történetét is összefoglaljuk régi fotókkal...

Az egykori Egyetem Kávéház földszintes épülete helyén magasodó lakóház 2023. július 1-jén. Fotó© Debreceni Képeslapok

A korabeli tudósítás által reprezentatív jellegűnek nevezett vendéglőben a kávékon és más italokon kívül bőséges ételválaszték, másodosztályú árak, külföldi folyóiratok, minikönyvtár, valamint Tóth László és zenekara is gondoskodott arról, hogy a betérők jól érezzék magukat. (Régi kép a cikk végén!)

Az egykori Egyetem Kávéház földszintes épületében az utolsó éveiben egy étterem üzemelt. Fotó© Debreceni Képeslapok

Az épületben az utolsó éveiben étterem működött, s végül 2020 februárjában az új tulajdonosa megkezdte a bontását. Mára szinte teljesen testet öltött az új épület, egy nyolcemeletes luxus lakóház, mely többszintes mélygarázst, panorámás lakásokat, valamint tetőmedencét is tartalmaz.

Az egykori Egyetem Kávéház épülete a 2020 februárjában elkezdett bontásakor. Fotó© Debreceni Képeslapok

Az egykori Egyetem Kávéház helyére épített Egyetem Tower 2023. július 1-jén. Fotó© Debreceni Képeslapok


Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!

Tudósítás az Egyetem Kávéház fejlesztéséről. Fotó: HBN, 1971

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése