A Vörös Hadsereg útja az 1960-as évek elején. Fotó: Képzőművészeti Alap |
Debrecen belvárosa, felhős délelőtt: régi tuják sokasága, lovas szekerek, teherautók és nyüzsgő gyalogosok...
A sín emitt leágazik a Csapó utcára, odaát pedig a püspöki palotát is célba veszi. Mintha egy teljesen másik Aranybikára tekintenénk le. Ez a fekete-fehér képeslap nem számít kuriózumnak, ám a korabeli atmoszférát tökéletesen tükrözi.
A sín emitt leágazik a Csapó utcára, odaát pedig a püspöki palotát is célba veszi. Mintha egy teljesen másik Aranybikára tekintenénk le. Ez a fekete-fehér képeslap nem számít kuriózumnak, ám a korabeli atmoszférát tökéletesen tükrözi.
Nagyításért kattints a képre!
A hotel mellett még elevenen élt a régi, üzletes épületsor (amin át a Vörös Meteor-sportpályára is le lehetett menni), a Vörös Hadsereg útja pedig egy valóságos közlekedési csomópont volt. Nem mellesleg Debrecenben 1911. március 16. óta járnak villamosok, azelőtt pedig (1884. október másodikától) gőzmozdonyos szerelvények közlekedtek. (Fotó: Bakonyi B.)
A hotel mellett még elevenen élt a régi, üzletes épületsor (amin át a Vörös Meteor-sportpályára is le lehetett menni), a Vörös Hadsereg útja pedig egy valóságos közlekedési csomópont volt. Nem mellesleg Debrecenben 1911. március 16. óta járnak villamosok, azelőtt pedig (1884. október másodikától) gőzmozdonyos szerelvények közlekedtek. (Fotó: Bakonyi B.)
A régi négyes vonal a Kossuth utcán. A kocsik a Nap utcán jutottak a Vágóhíd utcára. Reprint: Uropath |
Az akkori viszonylatok a következők voltak. 1.: Nagyállomás – egyetem – klinikák – Nagyállomás. 2.: Nagyállomás – Nagyerdei Fürdő. 3.: Nagyerdei Fürdő – Gazdasági Akadémia, Pallag. 4.: városháza – közvágóhíd. 5.: Aranybika – Baromvásártér. 6.: Aranybika – tűzérlaktanya. 12.: Nagyállomás – Gazdasági Akadémia, Pallag. A Csapó utcai vonalat (a 6-os villamosokét) 1934. június 2-án hosszabbították meg az 1932-ben megnyitott köztemető I. kapujáig, majd 1938-ban a főkapujáig. 1943-ban a Hatvan utcai vonalat is kihúzták a mezőgazdasági középiskoláig (a mai agrártudományi karig), majd 1949-ben a Görgey utcáig.
Nosztalgiakocsik és CAF a Nagyállomásnál |
Gyönyörű Bengáli villamos a debreceni főtéren, 2022. május 11-én. A tujával a közlekedési kultúra napja alkalmából lehetett ingyen utazni az 1-es és a 2-es vonalon is. Fotók: © Debreceni Képeslapok |
Képeslap-kollekciónkban további járműábrázolások is megtekinthetők! Kérjük, hogy akinek van debreceni tömegközlekedési relikviája, jelezze a közlekedtörténeti emlékszobának, kiállítás céljából!
A Debreceni Közlekedési Vállalat kollektívája az 1950-es években, a villamoson ötágú csillag. A fotót a DKV és a Csokonai Színház helytörténeti kiállításán fotóztuk. Repró: © Debreceni Képeslapok |
Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják a Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!
Tanuló/nyugdíjas összvonalas villamosbérlet 1972-ben, ára 15 forint. Repró: © Debreceni Képeslapok |
(Az itt megosztott képeslapokat se a netről szedtük össze másoktól, hanem a valódi kiadványok alkotta gyűjteményünk példányai. Ne lopj te se!)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése