Keresés ebben a blogban

2023. november 29., szerda

A Csiszár Ernő-féle legendás debreceni írószerbolt

Debrecen méltán híres kereskedése és szervize volt Csiszár Ernő írószerboltja és töltőtolljavító műhelye a Csapó utca 40. szám alatt. Az üzlet és az épület helyén régóta más van, de ma is sokan emlékeznek rá. Alább erre a hajdani, ma már kultikus helyre emlékezünk, mégpedig a korábbi Facebook-posztunk sokatmondó, szeretetteljes hozzászólásai közül idézve...

Csiszár Ernő egykori üzlete a Csapó utca 40. szám alatt. Fotó: Fortepan / Bojár Sándor. (A teljes képet lásd lentebb)

Csillagné Erdei Ilona így írt: Hogyha rossz a töltőtolla, Csiszár Ernő megjavítja! Aki ezt a boltot anno látta, ezt a mondást nem felejti! Ennek kapcsán Kapocskáné Csiszár Ildikó így fogalmazott: „Éjjel-nappal írhat vele, ismerősét küldje ide! Legyen áldott drága szüleim emléke!” Csiszár Ernő leányától azt is megtudtuk, hogy ez a bolt 1950 óta volt ott. Mózesné Kapocska Ildikó: Nekem meg rengeteg szép emlék, amit nagymamámmal az üzletben töltöttem. Kovács Imre: A lánya tanárom volt. Maksai János: Töltőtolla ha elromlott, ne okozzon önnek gondot! Lemegy a nap s mire feljő, megjavítja Csiszár Ernő! (ki volt írva a kirakatban.) Szikiné Marika: Emlékszem rá! Itt olyan keskeny volt a járda! Bán Jánosné: De sokat mentem el a bolt előtt. A Veres utcán laktunk. Szép emléket idéz ez a kép!

Csiszár Ernő boltja a Csapó utcán. A fotót Túri István osztota meg a Facebook-oldalunkon, a kép forrása: Kapocskáné Csiszár Ildikó

Héty Péter: Meghívókat, névjegyeket is lehetett készíttetni nála. Filep Csaba: Itt lehetet kapni hangjegyfüzetet énekórára. Peszlen-Varga Jolán: Ó, itt én sokszor jártam! Abban most hirtelen nem vagyok biztos, hogy nála lehetett-e venni zenészfotókat! De az biztos, hogy ott volt valahol. 2 Ft-ba került a fekete-fehér és azt hiszem 4-be a színes Rengeteg volt, Szörényire, Beatlesre emlékszem, de igen, volt Zorán, Illés, Máté Péter és még millió más, úgy válogattunk köztük. És megtöltötte a golyóstollakat is tintával. Ma már elképzelhetetlen. Bán Jánosné: Bizony. Én vettem egy színes Por Klári-képet. Ő bemondó volt. 4 Ft volt. Többre soha nem volt pénzem. Pedig de nagyon vágytam rá!  Tuncsik Józsefné Kótai Margit: 1968-ban költöztem az Árpád térre, és naponta a bolt előtt mentem el. Seresné Jakab Judit: A mentolos cigarettaszipkára emlékeztek? A falra pedig ez volt írva: Hogyha rossz a töltőtolla, Csiszár Ernő megjavítja. Éjjel- nappal írhat vele, ismerőseit küldje ide! Balogh László: A négyszínű tollakat csak ő tudta megjavítani. Boros Margit Ágnes: Rotring-készlet, tus... minden volt! Attila Barna: Sok ABBA-fotót vásároltam náluk. Neth Erzsébet: Sokszor jártam nála, ha kifogyott a tinta a golyóstollamból! Szerettem nézni, ahogy tölti! Tóth Katalin: Igen, igen! Nekem nagyon sok tollamat javította Ernő bácsi. Eleinte a töltőtollamat, később a négyszínűeket. Mari Anna Vaskó: De örülök ennek a képnek! Annak is, hogy sokan emlékeznek a boltra. Vettem képet én is, nem tudom, megvan-e valahol, de emlékszem rá.
(Olvasóink visszaemlékezései idelátogatva olvashatók teljes terjedelmükben.)

Csiszár Ernő egykori üzlete a debreceni Csapó utca 40. szám alatt. Fotó: Fortepan / Bojár Sándor


Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják a Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!

Vendéglátós múltidézéseink sok régi képpel:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése