Debrecen áruszállításának, tömegközlekedésének közelmúltjáról is páratlan kordokumentumok találhatók a „Volán, ÉPFU, BSZV, ÁFOR és a többiek albuma” című oldalon.
Innen szemezgetve, elsőként a régi Hal közre csodálkozhatunk rá, ahol épp rendőri ellenőrzés zajlik az azóta lebontott Halászcsárdánál. A fotó kísérőszövege: „Ismét egy rendőrségi ellenőrzést láthatunk, amelyet kedves csoporttagunk és rendszeres beküldőnk, Mészáros János osztott meg velünk. A fényképen a Volán vállalat platós Robur teherautóját láthatjuk, amint a debreceni Halászcsárda előtt elhaladva szemtanúi lettek egy ellenőrzésnek.” A következő relikvián a Nagyállomás „rakodóterén egy 70-es évek eleji, MÁV-os nyerges Rába, 3 tg-es Klaus-szal. VJ-58-84.”
Lássuk a harmadik kép leírását! „6-os Volán Debrecen: A hazai gázautózás úttörője a Hajdú Volán volt! Már 1985 szeptemberben kísérletek indultak 19 különféle gépjárművük gázüzeművé alakítására. Az 5-5 IFA, ZIL és Lada taxi, valamint 2-2 helyi járatos Ikarus 260 és 280 autóbuszuk 1987 február 10-én indult első gázos útjára. A képen az FY-47-71-es szép szürke IFA látható a Balmazújvárosi úti telephelyük gázkútjánál. Egyébként szinte ők voltak az egyetlen Volán, ahol a személyszállítást sokkal jobban fejlesztették, mint a teherautó-fuvarozást.”
A következő fotográfia hátterében a napjainkban újjászülető Vértessy-kastély is látható, még tetőzettel, cikkünk többi képéhez hasonlóan szintén a „Volán, ÉPFU, BSZV, ÁFOR és a többiek albuma” című oldalról. Az 1970-es évek debreceni közlekedési élete ebben az összeállításunkban idézhető fel.
Járműszemle a Vértessy-kúriánál. Képforrás: Volán, ÉPFU, BSZV, ÁFOR és a többiek albuma |
Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják a Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése