Keresés ebben a blogban

2023. március 2., csütörtök

A debreceni 31-es autóbuszok emlékére


Debrecenben az első 31-es autóbusz 1976. július 18-án indult el, s a kocsik a Nagyállomás és a Bolyai utca között szállították az utasokat. A „flottát jellemzően Ikarus 280 típusú csuklós autóbuszok alkották. A kedvelt és legendás járatok (valamint a 32-esek) helyett 2014. március 1. óta a 2-es számú CAF villamosok vannak. Fotók: © Debreceni Képeslapok


Az utolsó napokban készített, fenti felvételeink idején a buszok már a Homokkerti felüljáró mellől indultak, nem pedig a Nagyállomás elől. A járat történelméhez tartozik egyebek mellett, hogy az ezredfordulóig, a főtér átépítéséig a kocsik a Nagytemplom előtti ,,halálkanyarban" húztak át. A sétálóövezet átadása után azt kikerülve, a Kossuth utca felől mentek a 31-esek, és már nem érintették a Bethlen utcát. A 32-sek a Széchenyi utca felől közlekedtek. Végül ezeket is a DKV üzemeltette, mivel 2009. júliusától e céghez került a helyi buszközlekedés is. Fotók: © Debreceni Képeslapok

Emlék 2018 nyaráról, amikor pályafelújítás miatt ideiglenesen ismét a főutcán is jártak buszok. Fotók: © Debreceni Képeslapok

Érdekes sztori a közelmúltból, hogy 2018 nyarán újra az elmúlt évezredben érezhettük magunkat. Ugyanis, ahogy az egykori Vörös Hadsereg útja idejében, akkor ismét buszok közlekedtek a főutcán, mivel pályafelújítás miatt pótlóbuszok jártak három hétig. Ajánljuk figyelmükbe a közlekedéstörténeti emlékszobát is, ami a valóságban a Salétrum utcán, nálunk pedig ebben a cikkünkben ismerhető meg.



Felhívjuk a figyelmüket mindazoknak, akik az engedélyünk nélkül használják Debreceni Képeslapok fotóit és írásait, hogy amennyiben nem távolítják el az oldalaikról, akkor az bírósági eljárást és kártérítési követelést von maga után. A szabályos megosztásokat nagyon köszönjük!

A DKV Közlekedéstörténeti Emlékszoba relikviái. Fotók: © Debreceni Képeslapok
A debreceni 31-es autóbuszjárat
  • Indulás 1975. szeptember 1.
Útvonal: Máv Állomás – Vörös Hadsereg útja – Hatvan utca – Bethlen utca – Mester utca – Csemete utca – Dózsa György út – Végh Dezső utca – Gyöngyösi utca – Tanácsköztársaság útja – Bólyai utca
  • Útvonalváltozás 1982. október 4-től
Útvonal: Máv Állomás – Vörös Hadsereg útja – Hatvan utca – Bethlen utca – Mester utca – Csemete utca – Dózsa György út – Végh Dezső utca – Thomas Mann utca – Mikszáth Kálmán utca – Békessy Béla utca – Kartács utca – Doberdó utca
  • Útvonalváltozás 2000. július 1-től
Útvonal: Nagyállomás – Piac utca – Péterfia utca – Hunyadi János utca – Mester utca – Csemete utca – Dózsa György út – Nádor utca – Thomas Mann utca – Mikszáth Kálmán utca – Békessy Béla utca – Kartács utca – Doberdó utca
  • Útvonalváltozás 2001. március 5-től
Útvonal: Nagyállomás – Piac utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Rákóczi utca – Csemete utca – Dózsa György út – Nádor utca – Thomas Mann utca – Mikszáth Kálmán utca – Békessy Béla utca – Kartács utca – Doberdó utca

1984 és 1993 között 31-es gyorsjárat is közlekedett munkanapokon. (6.36 és 7.40 között 8 percenként, 15 perces menetidővel)

2001. november 1-jén indult a 32-es vonal (Nagyállomás – Piac utca – Széchenyi utca – Nyugati utca – Segner tér – Hatvan utca – Bethlen utca – Csemete utca – Dózsa György út – Nádor utca – Thomas Mann utca – Mikszáth Kálmán utca – Békessy Béla utca – Kartács utca – Doberdó utca)
  • A vonalon közlekedő csuklós autóbuszok típusai:
A 31-es vonalán 1975-től jellemzően Ikarus 280 típusú autóbuszok, majd 2004-től Rába PR291 típusú, 2004-től MAN SG 263 típusú, 2007-től Solaris Urbino 18 és ARC 187.02 típusú autóbuszok is közlekedtek.
  • Buszjegy:
A járat indulásakor (1975-ben) az egy útra szóló menetdíj 2 forint volt.

(A hajdani Hajdú Volán Zrt. tájékoztatása alapján.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése